Składniki na Farsz:

  • Ok. 1 kg kiszonej kapusty
  • Ok. 10 dag suszonych grzybów
  • 2 cebule
  • sól, pieprz
  • 4 łyżki oleju
  • 3 liście laurowe
  • 4 kulki ziela angielskiego
  • ewentualnie 1 łyżka cukru (jeżeli kapusta jest bardzo kwaśna)
  • mąka pszenna

Składniki na ciasto:

  • 1 kg mąki pszennej
  • 2 jajka
  • sól
  • 3 łyżki oleju
  • ok szklanki ciepłej wody

Przygotowanie farszu:

Grzyby opłukać i namoczyć dzień wcześniej, po czym pozostawić na całą noc.

Następnego dnia należy je ugotować w tej samej wodzie w której się moczyły, odcedzić ale nie wylewać wywaru ponieważ będzie nam potrzebny do kapusty, odcedzone grzybki drobno kroimy.

Kapustę należy posiekać, wrzucić do garnka wraz z pokrojonymi grzybami, zalać wodą tak do 3/4 wysokości garnka, dopełnić częścią wywaru z grzybków i pozostawić na gazie by gotowała się aż do miękkości, co jakiś czas dolewając naszego wywaru z grzybów.

Między czasie kroimy drobno obie cebulki i wrzucamy je na wcześniej rozgrzaną patelnię z dwoma łyżkami oleju do zeszklenia poczym wrzucamy je do kapusty.

Ja gotowałam kapustę około 45 – 60 minut.

Po tym czasie odcedziłam ją, doprawiłam solą i pieprzem a także przygotowałam zasmażkę z mąki i również dodałam ją do farszu.

Pozostawiamy go do wystygnięcia a następnie przeciskamy przez maszynkę do mielenia, można oczywiście umieścić w cieście tak przygotowany farsz.

Przygotowanie ciasta:

Zagnieść ciasto. Gotowe ciasto rozwałkowujemy pamiętając jednak by lekko zaprószyć je mąką aby nie przylegało do wałka ani powierzchni stołu. Krążki, można wykrawać szklanką.

Na tak przygotowane ciasto nakładamy łyżeczkę farszu i lepimy mocno brzegi pierogów.

Można je następnie zamrozić lub od razu ugotować.

Na osoloną i wrzącą wodę wrzucamy partiami pierogi, gotujemy ok. 3 – 5 min aż wypłyną. Ja dodatkowo lubię je lekko podsmażyć 😀

