Już za pare dni ma pojawić się ktoś wyjątkowy, ktoś kto jest mi niezwykle bliski sercu – to moja kochana mama. Ponieważ tradycyjne witanie chlebem i solą odpada postanowiłam przyrządzić jej torcik ala „powitalny”

Wertując strony internetu natrafłam na przepis na mase cukrowa, jak wiele stron tak wiele przepisów… co do podanej nizej masy… ogólnie nie polecam jej jako łatwej w wyrabianiu a także lepieniu tak wiec moje wypociny nie są jakąś rewelacją ale mimo wszystko umieszczę je tutaj. Tak jak zawarte jest w przepisie masa ta nadaje się najbardziej do „wykrajania” foremkami kształtów.

Składniki:

  • 1/4 kostki margaryny zwykłej
  • pół szklanki wody
  • trochę ponad polowe szklanki mąki pszennej
  • cukier puder około 25 dkg

Sposób przygotowania

Margarynę z wodą zagotować, kiedy wszytsko zacznie wrzeć wsypać mąkę cały czas mieszają aż ciasto będzie się odrywać od ścian garnuszka, dodać barwniki puki masa jest ciepła, zagnieść a po uzyskaniu jednolitego koloru odstawic do wystygniecia.

Kiedy masa będzie zimna, dodawać stopniowo przesiany cukier puder. Zagniatać tak długo aż do uzyskania masy o gęstości plasteliny.

Rozwałkować podsypując delikatnie mąką ziemniaczana. W tak przygotowanej masie można wykrawać  formy. 

Kiedy dane elementy dekoracyjne wyschną, należy je włożyć do pojemniczka plastikowego

U góry na zdjęciu widnieje chleb 🙂

… no i oczywiście pomidorki jeszcze bez „ogonka” …

 …………. a na koniec serca, ręcznie wykrajana dlatego lekko niedoskonałe, aczkolwiek i na ich ulepszenie przyjdzie czas 😉 Szczęścia i wytrwałości życzę wszystkim tym którzy decydują się na lepienie w masie cukrowej 🙂

