Przystępując do akcji kulinarnej Przytulanki długo się nie zastanawiałam jaki przepis na szaszłyki podam.

Ponieważ mój tato celebruje mięso w każdej postaci 🙂 jego szaszłyki były zawsze przesycone mięsem od kiełbaski zaczynając kończąc na np piersiach z kurczaka. Jak więc mogłam przyrządzić inaczej „mięsko” na grilla 🙂  Mam nadzieję, że taka forma szaszłyków również wam zasmakuje.

Składniki i ich ilość wystarcza na około 10 długich patyczków na szaszłyki.

Z góry przepraszam za jakość zdjęć – tym razem w fotografa bawił się mój małżonek 😀
 
Składniki:
  • 2 piersi z kurczaka
  • Kiełbasa czosnkowa dla lepszego aromatu
  • ok 20 dag szynki wieprzowej
  • 15-20 dkg boczku wędzonego
  • papryka zielona i czerwona, ponieważ nie miałam jej na stanie musiałam pominąć nie mniej dodaje się je do szaszłyków
  • 3 cebule średniej wielkości
  • 5 ząbków czosnku
  • pół szklanki oleju
  • przyprawy do potraw z grila 

Mięso kroimy w dużą kostkę, kiełbasę w talarki, boczek w paski byle nie za cienkie.

Mięso z piersi z kurczaka i szynki wieprzowej, należy wrzucić do miski i zalać je olejem następnie dodać przyprawy do potraw z grilla (nie żałujcie sobie ;)) i utarte 2 ząbki czosnku, odstawić na godzinę do lodówki.
Paprykę kroimy w kwadraty, pozostałe ząbki czosnku w cienkie plasterki cebulkę przekrajamy na pół i wyciagamy środki tak by tworzyly „miseczki”.
Jeżeli wszystkie składniki mamy gotowe zaczynamy nabijać je na patyczki do szaszłyków wg. dogodnej kolejnosci ale z zachowaniem pewnej zasady mięso – czosnek – mieso – warzywa – mięso – czosnek – mięso …
Tak przygotowane szaszłyki smarujemy z obu stron olejem i posypujemy przyprawą do grilla. Możemy je odłożyć jeszcze na ok. 1h do lodówki, wtedy są jeszcze lepsze, bo przechodzą przyprawami.
Składniki powinny być pokrojone w dość duże kawałki, wtedy są soczyste, należy nabijać składniki dość ciasno.
Polecam, są pyszne!
