Obiecałam sobie, ujrzawszy tylko ten przepis na blogu MagdyK , że jak najszybciej go wypróbuje. Urzekło mnie nie tylko zdjęcie a i kolor lodowych kulek…Jestem fanką rabarbaru w wielu postaciach, ale szczerze przyznam, że lodów rabarbarowych nigdy jeszcze nie jadłam, ani nawet nigdy nie przyrządzałam nic z rabarbaru, w mojej niedługiej karierze Pani domu zawsze jakoś tak się składało, że wszelkimi smakołykami z tego „warzywka” byłam obdarowywana 🙂 – do dzisiaj!

Koleżankom „ciężarówkom” chciałam tylko powiedzieć, że ogólnie rabarbar nie jest czymś, co się powinno jeść w nadmiarze w ciąży, także ostrożnie z tym warzywko-owocem, oczywiście w niewielkich ilościach nic nam ani dzidziusiowi nie zaszkodzi. 

Chociaż nie posiadam maszynki do lodów niezrażona przystąpiłam do pracy 🙂 I stwierdzam podobnie jak autorka, że jeżeli kochacie lody i uwielbiacie rabarbar to połączenie tych dwóch delicji was zachwyci.

Lekko kwaskowy smak rabarbaru i śmietankowy mus uzyskany z gęstej śmietanki … mm cudowne połączenie.

Przepis lekko modyfikowałam…

Składniki:

  • około 0,5 kg rabarbaru ja dokładnie miałam 425 g u, obranego i pokrojonego na małe kawałki
  • 0,7 szklanki cukru pudru
  • 300 ml śmietany kremówki,
  • dwie łyżki soku z cytryny

Rabarbar należy pokroić i wrzucić do garnka, dodać cukier i lekko zamieszać następnie przykryć pokrywką (nie dodawać wody – dziękuję dziewczyną z forum za info 😉 ) Zostawić na małym ogniu, mieszając co kilka minut przez ok 30 minut. Pokrojone gałązki rabarbaru zmiękną i puszczą sok.
Po określonym czasie należy odstawić do ostygnięcia a gdy już rabarbar się ochłodzi, należy go zmiksować i wstawić do lodówki, przynajmniej na godzinę.

Śmietanke chwilę miksować, ale nie trzeba, wymieszałam ją z schłodzoną masą rabarbarową i sokiem z cytryny.

Jeśli nie macie maszynki tak jak ja, mase należy przełożyć do pojemnika, który zmieści się w zamrażarce i w którym możecie śmiało miksować. Masę należy wstawić do zamrażarki i co godzinę przemieszać mikserem. Należy tak robić aż do momentu, w którym nie będzie to już możliwe. 

Smacznego !!!

