Zdecydowanie należę, do osób które lubią te małe babeczki. Świetne jako małe śniadanko albo dodatek do kawy czy herbaty.

Moja dzisiejsza propozycja to mufinki cytrynowo – makowe.

Jeżeli podobnie jak ja lubicie prawie wszystko, co kwaskowe a już napewno cytrynowe to serdecznie polecam ten przepis. Babeczki są słodkie, mocno cytrynowe i wilgotne, mak zaś dodaje im charakteru.

Przepis znaleziony na blogu Dorotus76 modyfikowałam 🙂

Składniki na ok 12 mufinek:

  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru pudru, ale można także dać zwykły cukier
  • 1 i 03 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 90 g miękkiego masła
  • 3 jajka
  • 130 ml maślanki lub jogurtu naturalnego
  • otarta skórka z 3 cytryn, osobiście dodałam z jednej
  • 2 płaskie łyżki maku
  • sok z  1,5 cytryny

Mąkę wraz z proszkiem do pieczenia i solą wymieszać w misce, w drugiej zmiksować miękkie masło wraz z cukrem aż utworzy się całkiem kremowa konsystencja, po czym powoli wbijać jajka wciąż miksując, na koniec dodać mak i wymieszać.

Do „mokrej” masy wsypać suchą, wlać jogurt lub maślankę wciąż miksując a na końcu dodać otartą skórkę i sok z cytryny. 

Formę do mufinek wysmarować margaryną i posypać bułką tarta lub wypełnić „miseczki” papilotkami.

Masę na mufinki wlać do samej góry. Piec w temp. 180 stopni C przez ok 15 – 20 min.

Ostudzić i polać lukrem cytrynowym.

No to nie pozostaje mi nic innego jak życzyć wszystkim smacznego 🙂

