Za parę tygodni wezmę w ramiona moje drugie dziecko, ale już teraz często myślę jak to będzie. Wszystkie te nowe/stare obowiązki… czasami boję się, że tyle już zapomniałam…

– damy radę skarbie – usłyszałam od męża, który widząc moją zatroskaną twarz postanowił zareagować – no, bo jak nie my to kto da? – kończy zdanie całując mnie w policzek – swoją drogą ten mus wygląda bardzo apetycznie…

Dostał ścierką po paluchach, które zmierzały w kierunku jeszcze ciepłego owocowego miksu.

– to deserek dla dzieci – odrzekłam z poważną miną…

Deser prosty, smaczny i zdrowy… warto czasami postać dłużej w kuchni właśnie po to by później rozkoszować się zadowolonymi minami swoich domowników… dobrze mieć satysfakcję…   

Składniki:

  • 0,5 kg marchwi
  • 1 kg jabłek
  • 2 cytryny
  • 2 pomarańcze
  • ok 1 szklanki cukru (według własnych upodobań)

Marchew umyć, obrać i pokroić w plasterki, po czym wrzucić do głębokiego garnka, zasypać około połową szklanki cukru i zalać szklanką wody – gotować aż do miękkości i wyparowania wody.

Jabłka obrać umyć i pokroić w kawałki usuwając gniazda nasion, podobnie zrobić z cytryną i pomarańczami. Tak przygotowane owoce wrzucić do miękkiej już marchewki, zasypać drugą połową szklanki cukru i jeżeli to konieczne zalać odrobiną wody. Gotować aż warzywa zmiękkną, zmiksować blenderem na jednolitą masę i jeżeli to konieczne jeszcze chwilę przegotować.

Rozłożyć do słoików – zawekować.

Uwagi:

Jeżeli chodzi o ilość dodawanej wody lepiej z nią nie przesadzić ponieważ nasze owoce podczas gotowania puszcza naprawdę wiele soku. 

Można dodać żelatynę i zrobić pyszny „kubusiowy” dżem

Smacznego 😀 !!!

