Prawdziwego „Cezara” poznałam będąc jeszcze w szkole średniej a żeby było śmieszniej u cioci na urodzinach. Jako zapalczywy sałatkożerca rozłożyłam ją na czynniki pierwsze zapamiętałam przepis i voila (!!) zaczęłam bardzo często ją przyrządzać, tak często, że pewnego dnia miałam jej serdecznie dość… aż do teraz…

W sumie dzisiaj po raz pierwszy zaserwowałam tą sałatkę rodzinie. Nadmiar różnego rodzaju zieleniny zalegał w koszu w lodówce i coś trzeba było z tym zrobić, mój małżonek jest nią zachwycony, syn także się zajadał a ja… cóż, jeżeli o mnie chodzi no chyba znowu wpadłam w jej sidła…

P.S

przy składnikach w nawiasie umieszczę informacje „(w oryginale)” co znaczy, że sałatka ta powinna w wersji pierwotnej być przyrządzona tylko z tych składników 🙂

Składniki na sałatkę:

  • Kilka liści sałaty rzymskiej, pekińskiej i lodowej (w oryginale tylko sałata rzymska)
  • 3 – 4 główki rzodkiewki
  • 1 podwójna pierś z kurczaka (w oryginale)
  • ser do posypania najlepiej parmezan ja jednak użyłam zwykłego sera żółtego (w oryginale parmezan)
  • około 3 – 4 kromek chleba na grzanki (w oryginale)
  • 2 – 3 łyżki oliwy z oliwek potrzebne do grzanek
  • olej do kurczaka
  • 4 łyżki kukurydzy słodkiej z puszki
  • 1 pomidor
  • sól i pieprz

Liście sałaty porwać na mniejsze kawałki, dokładnie umyć i wysuszyć. Wrzucić do dużej miski, dodać wcześniej umytą rzodkiewkę i pomidora, pokrojone w księżyce, wsypać łyżki z kukurydzą i starty ser (lub pokrojony w paski tak jak u mnie). Lekko posolić i dokładnie zamieszać.

Piersi z kurczaka pokroić w paski, przyprawić solą i pieprzem, po czym usmażyć na oleju na złoty kolor. Dodać na wierzch miski z sałatą.

Kromki chleba pokroić w kostkę i usmażyć na odrobienie oliwy na złoty kolor.

Składniki na sos:

  • 3 łyżki majonezu, użyłam Kieleckiego
  • ok 0,4 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1 – 2 ząbki czosnku
  • suszona pietruszka lub też świeża, ale drobno posiekana
  • 2 łyżki soku z cytryny – można pominąć
  • sól i pieprz

W niewielkim naczyniu łączymy wszystkie składniki, czosnek przeciskamy przez praskę, solimy i pieprzymy. Odstawiamy do lodówki, aby sos przeszedł składnikami i lekko się schłodził.

Jak podać?

Ponieważ z tą sałatką trzeba ostrożnie ze względu na grzanki mam dwie propozycje podania. Pierwsza to rozłożyć na talerzach, dodać kurczaka i grzanki. Polać sosem i posypać startym serem. 

Druga to w misce z sałatką i kurczakiem rozlać delikatnie sos, posypać startym serem i dopiero tuż przed podaniem dodać grzanki.

Polecam prawdziwy rarytas !!!

