Zanim jeszcze otworzyłam oczy do mojej sypialni przez lekko uchylone rolety wkradało się słońce zwiastując nowy piękny dzień. Próbując się przewrócić na drugi bok wydałam z siebie przeciągły syk… ciężko w tych ostatnich tygodniach ciąży o prawdziwą swobodę ruchu.

Wstałam dzisiaj z trochę ciężką głową, mąż miał wczoraj ważne egzaminy, syn w nocy popłakiwał… potrzebowałam czegoś, co by mnie postawiło na nogi a co lepiej przywoła mój zaspany organizm do porządku jak nie poranna kawa?

Dawno już nie piłam kawy – takiej prawdziwej, ostatnio tylko kawa zbożowa gościła w mojej filiżance, dzisiaj więc zaszaleje… muszę, bo inaczej za godzinę będę spała na stojąco…

P.S

Kasiu K. nie ma jak frappe z prawdziwej kawy rozpuszczalnej niestety kawa zbożowa nigdy nie zastąpi tego cudownego smaku okraszonego lekką goryczką 🙂

Składniki:

  • 2 czubate łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 2 łyżeczki cukru
  • około 0,4 szklanki zimnej wody (100 ml)
  • 0,25 szklanki zimnego mleka (75 ml)
  • 4 kostki lodu

Generalnie do przygotowania frappe w Gracji używa się takiego specjalnego małego blendera,  jeszcze dość ciężko dostać go w Polsce, ale wiem że w większych miastach można je spotkać w marketach, jeżeli więc nie mamy w domu tego urządzenia, proponuję wziąć szejker lub też słoiczek do niego wsypać cukier z kawą, wlać połowę wody, zamknąć i mocno potrząsać przez ok 2 minuty.

Do wysokiej szklanki wrzucić lód, zalać kawą i dopełnić ją mlekiem i wodą.

Uwagi:

Mleko należy lać ostrożnie by pięknie oddzieliło nam się od kawy.

Jeżeli nie uzyskamy pięknej kawowej pianki na górze nic nie szkodzi frappe i tak będzie pyszna, można jednak sobie pomóc i wcześniej np. tak jak ja przygotować bitą śmietanę oraz lekko ją posypać rozpuszczalnym kakao lub startą czekoladą (no wiecie te ciążowe smaki 😉 )

Do picia tego rodzaju kawy proponuję używać słomki… po pierwsze dobrze się dzięki niej pije z wysokiej szklanki po drugie nasza pianka kawowa może być za gęsta i np gorzka, co utrudni nam spożycie napoju.

Kawę tę można przygotować również bez cukru!!

