Róże nawet, kiedy zaczynają wysychać są piękne i kuszące…

Bukiet od męża wytrzymał cały tydzień, dopiero dzisiaj różyczki lekko opadły, na co małż mój stwierdził, że…

– widzisz dane były od serca, dlatego tak długo się trzymały

Uśmiechnęłam się tylko i ucięłam trzy główki białych różyczek do przystrojenia moich babeczek.  A babeczki, jakie dzisiaj wam przedstawiam to nic innego jak muffinki z krówkami i posypką orzechową, były już z truskawkami, białą czekoladą, cytrynowe oraz kakaowo – waniliowe, przyszedł więc czas na coś słodkiego i nie koniecznie dietetycznego.

A co tam, raz na jakiś czas można zaszaleć… Mąż na mój pomysł zareagował ochoczo ze słowami:

– skąd ty bierzesz na to pomysły, jak dla mnie rewelacja!

No i dla mnie również a skąd wzięłam inspirację… znalazłam ją na blogu Kasi, oczywiście przepis lekko zmodyfikowałam, heh u mnie to już standard. W przepisie Kasi muffiny posypane są wiórkami kokosowymi a ponieważ ja kokosu nie toleruje w żadnej postaci moja propozycja na posypkę do tych muffin to orzechy laskowe i włoskie 🙂

Słowa męża na zachętę upieczenia tychże babeczek:

– kochanie … niebo w gębie! 

Składniki na 16 muffinek:

  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 0,4 szklanki cukru, w oryginalnym przepisie była 1 szklanka cukru brązowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 g roztopionego masła
  • 2 jajka
  • 0,5 szklanki jogurtu naturalnego w oryginale maślanki
  • 0,6 szklanki mleka
  • 200 g pokrojonych krówek
  • ok 100 g mielonych orzechów włoskich i laskowych

Mąkę wraz z cukrem i proszkiem mieszamy w jednej misce. W drugiej łączymy ze sobą masło, jajka, mleko i jogurt. Do składników suchych dodajemy składniki mokre i mieszamy je niedbale, ciasto powinno być lekko grudkowate, czyli mieszamy tylko do połączenia składników, po czym dodajemy pokrojone krówki. Mieszamy jeszcze chwilę do połączenia się krówek z ciastem i nakładamy do papilotek lub wcześniej wysmarowanej margaryną i podsypaną bułką tartą formy. Górę każdej muffiny posypujemy dość obficie posypką orzechową. Pieczemy w temperaturze 200 stopni przez 20 minut.

Uwagi:

Formę muffin nie należy wypełniać aż po brzeg, ponieważ w procesie pieczenia nasze krówki zaczną się rozpuszczać i wylewać na formę, ciężko później ten karmel zmyć.

Krówki powinny być kruche nieciągnące.