Dawno nie robiłam żadnej zupy a robiąc wczoraj zakupy nabyłam ładnego kalafiora, miałam go zapiekać, ale zostało mi trochę rosołu z niedzieli, więc wszystko się pozmieniało… zapiekanego kalafiora przeobraziłam w zupę kalafiorową na bazie rosołku 🙂

Polecam, pyszny, łatwy i pożywny obiad.

Składniki:

  • 1 średniej wielkości kalafior
  • ok 6 szklanek rosołu u mnie był z dnia poprzedniego może też być taki z kostki
  • 1 duży pomidor
  • 3 średnie ziemniaki
  • 3/4 szklanki śmietany
  • sól, pieprz
  • zielenina (koper lub pietruszka)
  • grzanki

Wstawiamy na gaz nasz rosół i wrzucamy do niego wcześniej obrane, umyte i pokrojone w kostkę ziemniaki. Gotujemy około 15minut, po czym wrzucamy podzielonego międzyczasie na różyczki kalafiora. Pomidora należy sparzyć i obrać ze skórki następnie pokroić w kostkę i wrzucić do gotującego się wywaru. Gotujemy jeszcze około 15 minut. Na koniec doprawiamy do smaku a po zdjęciu z gazu łączymy z wcześniej dobrze roztrzepaną śmietaną, posypujemy zieleniną i grzankami, podajemy gorące na stół.

Uwaga:

Kalafiora przed podzieleniem na różyczki i wrzuceniem do garnka należy włożyć do ciepłej osolonej wody by „wypłynęły” wszystkie muszki lub też inni „osadnicy” 😉

