Ponieważ jutro raczej mnie nie będzie (wizyta u gin. i USG na które nie mogę się doczekać a potem goście… ) już dzisiaj zamieszczam maleńki pomysł na obiadek ze smaczną zieloną surówką. W przypadku upałów mało kto myśli o jedzeniu, temperatura plus duchota skutecznie odbierają apetyt… przynajmniej mnie. Jednak, mam w domu małe dziecko, które jeść musi i męża, który o to jedzenie się upomina (mimo tego, o czym wspomniałam wyżej 😀 )

Pomysłów na letnie obiady jest całkiem sporo niestety u mnie wszelakie chłodniki i nawet zupy owocowe odpadają, ponieważ rodzinka ich nie lubi.

No i wcale nie mały mam problem z wymyśleniem dań obiadowych, na szczęście dzisiaj sobie poradziłam.

Propozycja: Młode ziemniaczki z surówką zieloną z ogórków, która działa niezwykle orzeźwiająco a do tego jajko sadzone.

Szybko, smacznie i … do syta 😉

Składniki na surówkę dla 3 osób:

  • jeden duży ogórek zielony
  • 2 młode cebulki
  • kopiasta łyżka posiekanego koperku
  • łyżeczka soku z cytryny – można pominąć
  • 2 łyżki śmietany
  • 2 łyżeczki majonezu
  • łyżeczka musztardy
  • sól
  • pieprz
  • kopiasta łyżka posiekanego szczypiorku

Ogórka myjemy i obieramy ze skórki, po czym kroimy w średniej grubości plasterki, dodajemy pokrojoną cebulkę, koperek i przyprawiamy.

Zalewamy wymieszaną śmietaną, musztardą i majonezem, lekko solimy powstały sos.

Surówkę przystrajamy szczypiorkiem.

Podawać schłodzoną nie później niż 10 minut od przygotowania.

