Od kiedy uważam ściśle na to co jem, mój mąż jak stwierdził nie zjadł „porządnego” obiadu a porządny obiad dla małża to kopiec ziemniaków, surówka i oczywiście mięso 🙂 pod każdą postacią… Postanowiłam, więc zrobić mu małą sytą niespodziankę a ponieważ naszła mnie dzisiaj ochota na wiosenna (choć wiem że wiosna już za nami 🙂 ) zupę koperkową, którą dołanczam do akcji dla mam karmiących, z udka, na którym ugotowałam wywar zrobiłam mężowi obiad… Dodałam tylko sałatkę ziemniaczaną i voila (!!) ma na stole drugie danie – naprawdę syte danie 🙂

Składniki na zupę koperkową (można ją jeść już kilka dni po porodzie):

  • udko z kurczaka
  • 2 marchewki
  • pietruszka
  • cebula
  • 2 – 3 łyżki ryżu
  • 3 – 4 ziemniaki
  • 2 listki laurowe
  • 3 ziarna ziela angielskiego
  • pęczek koperku
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • 2 łyżki mąki
  • 2 łyżki masła
  • łyżka przyprawy typu kucharek 
  • sól, pieprz

Do garnka włożyć liście laurowe, ziele angielskie, umyte i pokrojone w kostkę ziemniaki oraz udko – wstawić na gaz i gotować przez około 30 minut. Następnie udko wyjąć i pozostawić do ostygnięcia a do wywaru wrzucić wcześniej obraną, umytą i utartą na tarce marchewkę i pietruszkę oraz ryż – gotujemy ok 15 minut.

W czasie, kiedy nasza zupa „pyrka” na gazie my obieramy cebulę i drobno szatkujemy, podobnie czynimy z koperkiem, następnie wrzucamy na rozgrzane masło całą cebulę i połowę z kopczyka kopru – podsmażamy wszystko aż cebula ładnie się zeszkli, po czym wrzucamy do gotującej się zupy wraz z resztą kopru. Gotujemy chwilę po czym doprawiamy do smaku i zagęszczamy śmietaną i mąką, gotować jeszcze przez 3 minuty by wyzbyć się mącznego posmaku.

Składniki na sałatkę ziemniaczaną (opcja dla jednego dorosłego mężczyzny):

  • 3 ziemniaki
  • ogórek zielony, kiszony lub małosolny
  • por
  • pół cebuli
  • szczypiorek
  • sól, pieprz
  • majonez

Ugotowane ziemniaki pokroić w plastry, podobnie kroimy również ogórki a resztę składników w drobną kostkę – wszystkie składniki prócz ziemniaków (!!) przyprawić i wymieszać z majonezem, następnie ułożyć na plastrach ziemniaków. Ta sałatka to prawdziwa rewelacja 😉 

Dodałam do niej podpieczone udko z kurczaka i wyszło naprawdę pyszne danie obiadowe no i nic się nie marnuje 😉

Pozdrawiam i smacznego życzę!

P.S

Zdjęcia nie najlepszej oddają smak tych dwóc dań więc musicie uwierzyć na tzw słowo – były pyszne!

