Już od jakiegoś czasu chciałam upiec babeczki jednak wciąż nie miałam w swoim posiadaniu foremek. Na ostatnich zakupach, więc czym prędzej nabyłam te urocze maleńkie gadzeciki 🙂 A że nadarza się okazja do przyrządzenia czegoś dobrego z racji odwiedzin rodzinki to zakasałam rękawy i upiekłam te urocze ciasteczka.

Babeczki te są świetnym pomysłem na małe, co nieco do kawy czy herbaty w letnie upalne dni. 

Składniki na ciasto:

  • 2 szklanki mąki pszennej 
  • 0,45 szklanki cukru (10 dag )
  • 200 g masła lub margaryny
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki mleka 
  • szczypta soli

Margarynę posiekać nożem i dodać do niej resztę składników, zagnieść ciasto, następnie włożyć ciasta do lodówki na około 30 minut. W tym czasie przygotowujemy foremki do babeczek – należy je wysmarować tłuszczem, można rozpuścić odrobinę masła i rozsmarować je pędzelkiem po foremce. Po upłynięciu zalecanego czasu ciasto rozwałkować, wycinać krążki i wykładać nimi foremki, ewentualny nadmiar ciasta odcinać.

Piec w temperaturze 200 stopni C. około 10 – 15 minut w zależności od wielkości waszych foremek.

 Składniki do dekoracji:

  • budyń waniliowy (można dać inny wedle upodobań)
  • owoce do dekoracji – użyłam banana, brzoskwiń w puszce i winogron
  • orzechy

Budyń ugotować z połową zalecanej ilości mleka i jeszcze ciepłym budyniem napełnić babeczki.

Tak przygotowane ciastka udekorować owocami i orzechami 🙂

Smacznego – rewelacyjny deser 😉

Uwagi:

Tak naprawdę inwencja twórcza w przypadku tego deseru należy do was! Można tworzyć naprawdę fantazyjne kombinację 🙂

