Sezon na paprykę rozkręcił się w pełni. Na blogach kulinarnych, co rusz potrawy z tym pysznym warzywkiem w roli głównej. Nie ukrywam, że uwielbiam paprykę czy to w ciepłych daniach czy na zwykłych/niezwykłych kanapkach 🙂 czy też w wersji sproszkowanej… Jest zdrowa i smaczna, ale chyba nie muszę o tym pisać.

Idąc dalej tym tematem znalazłam kilka dorodnych papryk, omiotłam spojrzeniem zawartości mojej lodówki i z uśmiechem stwierdziłam:

– jutro leczo…

Ktoś zapyta czemu przyrządzam danie obiadowe o tak późnej porze ano … moje dziecię jutro zaczyna swoją przygodę z przedszkolem. Przejęta nową sytuacją nie będę miała głowy do przyrządzania obiadu dla rodzinki tak więc… rozumiecie 😉

No to nie pozostaje mi nic innego jak przedstawić mój przepis na to pyszne danie 😉

Składniki:

  • 3 czerwone papryki
  • 1 papryka żółta
  • 1 duża cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 nie za duże pomidory
  • 2 parówki
  • kiełbasa śląska – tym razem jednak dałam z powodu deficytu wcześniej wymienionej 3 kiełbaski pieprzowe
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka przecieru pomidorowego – dodałam 3 łyżki przecieru własnej roboty przepis tutaj
  • płaska łyżeczka papryki mielonej ostrej
  • posiekana natka pietruszki
  • 1 płaska łyżka przyprawy typu jarzynka

Paprykę umyć, usunąć gniazda nasienne a następnie strąki pokroić w cienkie paseczki. Mięso pokroić w talarki lub kostkę wedle upodobania. Pomidory sparzyć i obrać ze skórki. Cebulę pokroić w kostkę i wraz z parówkami i kiełbasą podsmażyć na oliwie z oliwek aż do zarumienienia a następnie dodać mieloną paprykę ostrą. Do rondelka dodać paprykę smażyć przez chwilę a pod koniec dodać pokrojone w księżyce pomidory i dusić na średnim ogniu 15 – 20 min. Doprawić przecierem i przyprawami a tuż przed zdjęciem z ognia dodać utarty wcześniej czosnek. Gotową potrawę posypać natką pietruszki. Proponuję podawać z ryżem lub pieczywem.

