Czy ta pogoda tylko mnie tak strasznie dobija?

To lato odeszło w zasadzie bez pożegnania, zwyczajnie uciekło i z dnia na dzień temperatury spadły do prawie 10 stopni. Ech, no pogoda nie napawa optymizmem. Siedząc i marudząc pod nosem zastanawiałam się, co mogłabym zrobić jutro na śniadanie dla rodzinki. No i tak od jednej myśli do drugiej… skończyło się na tym, że upiekłam muffinki do kawki a reszcie mojej gromadki zafunduje pyszną jajecznice 😉

Nie ukrywam, że muffinki uwielbiam. To świetny, niedrogi, prosty i smaczny dodatek na nasz stół. Można je podzielić na dwie zasadnicze grupy te wykwintne ze „słonymi” dodatkami i te słodkie delikatne pieszczące nasze podniebienia.

Połączenie smaku budyniu śmietankowego, ciasta biszkoptowego z delikatną polewą czekoladową zapijanej gęstą kawą wydaje mi się świetnym pomysłem, choćby na poranne śniadanie … dla mnie 😉

Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej ( ok 340 g)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 0,4 szklanki oleju można zastąpić margaryną/masłem 150 g
  • 3/4 szklanki cukru (160 g)
  • 0,7 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • budyń waniliowy/śmietankowy
  • kilka orzechów włoskich
  • polewa czekoladowa

Jako pierwszy proponuje przyrządzić budyń, ponieważ budyń, aby położyć go na ciasto musi być chłodny. Budyń przygotowujemy według przepisu na opakowaniu, przy czym zmieniając proporcję, rozpuszczamy go nie w 0,5 l mleka a około 300 ml, powinien być gęsty, ale nie twardy. 

Do jednej miski wrzucić wszystkie suche składniki, czyli: mąkę, cukier, proszek, sodę i sól a następnie wymieszać. W drugiej misce połączyć składniki mokre, czyli: jajka, mleko, olej, zmiksować i przelać do suchych, po czym ponownie lekko zamieszać aż powstanie lekko grudkowate ciasto, ale jednocześnie o dość jednolitej konsystencji. 

Przygotowane w ten sposób ciasto należy wyłożyć do wcześniej przygotowanej formy na muffinki, u mnie wysmarowanej lekko margaryną i posypanej bułką tartą. Ciasto wylać na wysokość około 2 cm, podaje linka do zdjęć (te cczarno-białe), na którychwidać dokładnie jak należy umieścić budyń. To wszystko przykryć resztą ciasta zachowując nie duży odstęp przed krawędzią, tak aby przy pieczeniu nie wypłynęły i nie straciły swoich kształtów

Piec przez 20 – 25 minut w 190 stopniach C.  Poczekać aż muffinki wystygną, przygotować polewę według przepisu na opakowaniu, polać babeczki, udekorować połówką orzecha włoskiego i pozostawić do wystygnięcia czekolady a potem… cóż pozostaje najprzyjemniejszy z obowiązków… konsumpcja, smacznego!

