Kto z nas nie zna fasolki szparagowej… zielonego, zaskakująco pysznego i zdrowego dodatku do dań? Zastosowanie fasolki jest naprawdę wszechstronne, można ją jeść samą, czy też z mięsem, zastąpić zamiast ziemniaków, dodać do sałatek czy zup, jest naprawdę rewelacyjna w każdym wydaniu, dlatego też podpięłam ją pod tyle kategorii 😀

W moim domu najczęściej jadało się ją z jajkiem z dodatkiem bułki tartej i tak chciałabym wam ją przedstawić, dość tradycyjnie 🙂 Ponieważ sama byłam zbyt zmęczona żeby cokolwiek robić w kuchni nawet tak proste i szybkie danie zastąpił mnie mąż.

Przyrządzał ją po raz pierwszy a wyszła mu tak smaczna, że doszłam do wniosku, że częściej musi mnie tak rozpieszczać 😉

Składniki:

  • fasolka szparagowa – w zasadzie ilość dowolna u mnie ok 50 dag
  • ząbek czosnku
  • ok 1 płaskiej małej łyżeczki soli czosnkowej – można dać zwykłą sól
  • 2 płaskie łyżki bułki tartej 
  • 2 łyżki masła
  • pieprz dla zaostrzenia smaku

Fasolkę opłukać i gotować w osolonej wodzie około 25-30 minut, tak by nie była zbyt twarda ani zbyt miękka -odcedzić. Masło rozpuścić na patelni, czosnek przecisnąć przez praskę i wrzucić na patelnię, dodać fasolkę przemieszać aż ładnie się połączy z masłem i czosnkiem, dodać bułkę tartą i sól czosnkową i jeszcze chwilę smażyć, po czym doprawić pieprzem i voila (!) mamy gotowe danie 😉 

Uwagi:

Tak przygotowaną fasolkę można podawać do obiadu np z jajkiem sadzonym, czy też mięsem, można także dodać ją do sałatki. Jak dla mnie prawdziwa rewelacja.

