Po rosole jaki serwowałam na pierwsze danie została mi duża ilość warzyw, postanowiłam przepuścić je przez maszynkę do mięsa i wykorzystać powstały farsz do krokietów… rodzina była zachwycona, chociaż ja wolę tradycyjne krokiety z kapustą i grzybami…

Składniki na ciasto:

 

  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka mleka
  • 2 szklanki wody przegotowanej
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczkę soli
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej

Wszystko łączymy i mieszamy. Z przygotowanego ciasta smażymy cienkie naleśniki na blady kolor.

Farsz:

  • Marchewka
  • Cebula
  • Pieczarki
  • Seler
  • Pietruszka
  • Natka pietruszki
  • Ser żółty 

Wszystkie warzywa prócz pieczarek były wcześniej ugotowane w rosole, następnie przeciśnięte przez maszynkę do mięsa. Do tak przygotowanych warzyw dodałam umyte, obrane i podsmażone pieczarki. 

Na ciasto wykladamy plasterek sera a na niego farsz, zawijamy.

Dodatkowo:

  • Jajko
  • Bułka tarta do obtoczenia
  • olej

Nasze zawijasy maczamy w rozbełtanym jajku i obtaczamy w bułce a następnie podsmażamy

