Święta zbliżają się wielkimi krokami i pomyślałam, że może tradycyjny piernik zastąpić szybką i smaczną mufinką piernikową… co z tych moich kombinacji wyszło prezentuje poniżej. Powiem tylko tyle, że mąż nie umiał poprzestać na jednej mufinie.

Składniki na ok 12 muffinek:

  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1 czubata łyżka przyprawy korzennej do piernika
  • 1/2 łyżeczki imbiru mielonego
  • szczypta soli
  • 0,3 szklanki oleju
  • 0,5 szklanki jogurtu naturalnego
  • 0,5 szklanki mleka
  • 0,5 szklanki miodu
  • 1 jajko
  • ok 100 g posiekanej gorzkiej lub mlecznej czekolady
  • 1 płaska łyżeczka zmielonych goździków
  • orzechy ziemne zmielone, ale niezbyt mocno, ok garści, niestety nie wiem ile w przeliczeniu na wagę to wyjdzie

W niewielkiej misce wymieszać składniki suche: mąkę pszenną, cukier, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, sól, przyprawy, orzechy, czekoladę. W drugim naczyniu wymieszać składniki mokre: jajko, olej, jogurt, mleko, miód. Zawartości obu naczyń połączyć , wymieszać, powstanie dość gęsta masa.

Blachę do muffinek wyłożyć papilotkami lub papierem do pieczenia. Ciasto wykładać łyżką na wysokość 3/4 wgłębienia formy. Piekarnik nagrzać do 190 stopni i wstawić formę z mufinami. Piec ok 20 – 25 minut. Ostudzić i polać czekoladą, ja przygotowywałam sama polewę a następnie wysmarowałam nią moje mufinki.

Polecam mufinka warta grzechu!

