Co jakiś czas do moich uszu dochodziło takie jakieś nieśmiałe pojękiwanie męża o upieczenie ciasta, bo „coś bym dobrego zjadł”. Szczerze mówiąc ostatnio nie mam sił by wymyślać czy też wykorzystywać nowe przepisy w kuchni. Mimo wszystko ciągle miałam na uwadze słowa ślubnego. Kiedy więc pojawiła się sposobność (młody spał a starszy był w przedszkolu) przygotowałam nieskąplikowane i szybkie ciasto, na które przepis już kiedyś na blogu podawałam o tutaj

Zrobiłam tylko kilka małych modyfikacji 🙂

Składniki dodatkowe:

  • 3 duże brzoskwinie lub 1 puszka brzoskwiń – użyłam z puszki (nie wylewać syropu)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu

Brzoskwinie obrać, pokroić w kostkę, posypać cynamonem i delikatnie wymieszać. Jeżeli chodzi o te z puszki należy je dobrze odsączyć z syropu.

Składniki na ciasto:

  • 2,5 szklanki mąki
  • 1 płaska łyżka proszku do pieczenia 
  • szczypta soli
  • 0,7 szklanki oleju
  • 1,30 szklanki cukru 
  • 4 jajka
  • 1/4 szklanki syropu z brzoskwiń
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 2 czubate łyżki kakao

Przygotować trzy miski, w pierwszej umieścić mąkę z proszkiem i solą – wymieszać, w drugiej misce ubić na kremową masę olej i cukier a w trzeciej należy ubić na sztywną pianę, białka. Do miski z białkami dodać po kolei żółtka nie przestając miksować , dodać syrop z brzoskwiń i wanilię. Wymieszać z masą olejową wciaż ubijając. Następnie wymieszać z mąką.

Część tak przygotowanej masy przelać do osobnego naczynia i dodać kakao, dokładnie wymieszać.

Masę białą i ciemną wylewać na przemian do formy ale tak by zostalo jej jeszcze na pokrycie brzoskwiń. Formę (dopisek u mnie 25×25) należy wcześniej wysmarować tłuszczem i posypać delikatnie bułką tartą, lub wyłożyć papierem do pieczenia. Na wylane ciasto położyć brzoskwinie i zalać resztą ciasta.

Piec w temperaturze 180 stopni C. około 50-55 minut

Ja dodatkowo ciasto polałam polewą kakaową (4 łyżki masła stopić i zagotować z 2 łyżkami mleka i  5 łyżkami cukru, do tego dodać 3 łyżki kakao i kilka kropli aromatu migdałowego)

